fredag 18. februar 2011

Kart


Vis Mine lagrede steder i et større kart

Her vises deler av arbeidsveien min. Google Map sier at det tar 4 minutter å kjøre. Det tas dermed ikke hensyn til fotgjengere, kamikaze-syklister og annet svineri som reker langs veien.

Det slår meg at jeg burde begynne å gå på jobb. Alternativt sykle. Skal tenke på det.

Synes sjøl jeg er dreven på kartlesing på nett. Jeg er jo ikke innfødt, så når unga har blitt invitert i bursdager, hjem til klassekamerater eller andre, og jeg har vært involvert i kjøring og henting, har jeg ikke hatt annen mulighet enn å sjekke adresser på kart. Og Google Map har vært et strålende hjelpemiddel. I tillegg til telefonkatalogen "Ditt distrikt" som også fungerer, når man ikke gidder å skru på PC'en...

Har utforsket gata der søstera mi bor med "street view". Utrolig artig. Og det slår meg at de burde rydde litt i hagen sin! Kan ikke skjule noe for Google map!

1 kommentar:

  1. Denne veibeskrivelsen er en mashup også, to ulike informasjoner oppå hverandre, kart, veibeskrivelse og tid.

    SvarSlett