onsdag 26. januar 2011

Facebook og sånn

Jeg har vært på fjesboka i halvannet år, ble lurt inn bakveien, tror jeg, for jeg hadde egentlig sverget på at Facebook bare var tull, og ikke noe for meg. Så ble jeg jammen meg hekta... Var innom Facebook hver dag, og la ut mer eller mindre interessante betraktninger om livet og meg selv!
Men som alt annet... Facebook mister nyhetens interesse, så nå er jeg bare innom og kikker på hva andre driver med...

Vi har faktisk snakket om at skolebiblioteket skal på Facebook, uten at vi har gjort noe mer med det. Det er jo en arena skoleungdom beveger seg på, ihvertfall. Hamar katedralskole har faktisk egen side på facebook, så biblioteket burde kanskje følge etter?

Chat har jeg brukt via Facebook. Jeg har ingen MSN-konto, og har ikke tenkt å skaffe meg en heller. Ingen jeg kjenner er på MSN, bortsett fra mine barn. De kjefter jeg på muntlig.

Hadde tenkt å opprette en Google-talk-ting, bare fordi det sto i oppgaven. Men 700 steps til noe jeg ikke kommer til å bruke? Tror ikke det, gitt.

Ser at mange bibliotek har Chat på sin hjemmeside, slik at lånerne kan chatte med bibliotekarene. Sikkert fint, men jeg har jammen litt trua på personlig frammøte, også...

1 kommentar:

  1. Hvis skolebiblioteket skal på Facebook, kan dere evt chatte med elever og lærere der? Jeg har tidligere hatt gode erfaringer med chat i veiledningsøyemed, men det er ikke fra vgs- sektoren.

    SvarSlett