fredag 28. januar 2011

WIKI

Jeg har vært borti wiki'er før, jeg...har da vel både vært innpå Wikipedia og Wikileaks, i tillegg til den fantastiske Wiki'en til Bibits, der man kan løse alle slags problemer ved MikroMarc, bare ved å lese...

For skolebiblioteket kan det jo være en idé å bruke wiki til å dele erfaringer og problemer. Skolebibliotekene i Hedmark har jo gjerne bare en bibliotekar, og vi har ingen fellesarena annet enn et møte et par ganger i året. Og da er det gjerne kurs eller spesielle ting som står på agendaen. Kanskje en wiki kunne være en slik fellesarena?

Jeg har dessuten søkt på Stor-Elvdal på lokalhistorisk wiki. Her må noen ta tak, skjønner jeg, for det var ikke akkurat MYE info som lå her...

Oppgave 1-4 gikk greit. Litt sånn trælete å finne fram til de riktige sidene synes jeg. Men klarte da å finne igjen siden jeg hadde opprettet sjøl, og få lagt den inn der den skulle. Slik ser den ut!

Ferdig med alle oppgaver! Hurra og dobbelt hurra!!

1 kommentar:

  1. Hurra!
    Liker ideen om skolebibliotekarwiki, den må vi snakke mer om.

    SvarSlett